A sikeres lakásfelújítás hat pontja


tovabbA sikeres lakásfelújítás 6 pontja nem merítheti természetesen teljes mértékben, egy ház felújításával kapcsolatos tudnivalókat, ezért csak a legfontosabb teendőkre hívja fel a figyelmet. Az egyértelmű mindenki előtt, hogy egy komolyabb felújítás nem csak sok pénzbe kerül, hanem rengeteg idegeskedésbe, utána járásba is, a rendetlenségről, felfordulásról már nem is beszélve. Nem kétséges ezért senki előtt, hogy nem mindegy milyen módon szervezzük meg az egész lebonyolítását. Odafigyeléssel, átgondoltsággal nagyon sok problémát elkerülhetünk, illetve idegeskedni sem fogunk annyit, az esetleges anyagi megtakarításról már nem is beszélve. Ezek után nézzük is meg, hogy melyek is a sikeres lakásfelújítás hat pontja.


Első pontunk azzal kapcsolatos, ami az egész alapját képezi, azaz annak pontos eldöntését, hogy egyáltalán mit is szeretnénk elérni a felújítással, melyek a körülhatárolt, egyértelmű célok. Ez azért az alapja a felújításnak, mert amennyiben az ember maga sem tudja mit akar, akkor ez még inkább áll arra, aki a kivitelezést fogja végezni, ami várhatóan azt fogja eredményezni, hogy senki nem lesz elégedett az eredménnyel. Egyértelmű, tiszta célok kellenek tehát, amelyre aztán épülhet a többi folyamat.



Hívjon minket: 06-20-555-1086



Ehhez szorosankapcsolódika második pont, amely azzal kapcsolatos, hogy alakítsunk ki magunkban, egy fontossági sorrendet az elvégzendő feladatokról, amelyek természetesen nagyban függnek attól az összegtől, amit az ember erre a célra rá tud szánni. Itt érdemes a magunk kívánságain, ízlésén kívül a többi családtag igényeit, és ízlését is figyelembe venni, és azokat a munkálatokat elvégeztetni előbb, amely minden érintett számára elfogadható eredmény hoznak.

Következő pontunk a megfelelő szakember kiválasztása. Ebben az esetben nem csak az fontos, hogy olcsón dolgozzon, hanem, hogy szép munkát is végezzen. Meg kell keresni azt a pontot, ahol a kettő találkozik. Az ritka, hogy valaki nagyon olcsón, nagyon szép munkát végezzen. Ne a legolcsóbbat keressük, mert jellemzően egy kivitelező csak akkor tud jelentősen olcsóbban dolgozni, ha az a munka rovására megy. Gondolhatunk itt elkapkodott munkára, olcsóbb szerszámokkal való dolgozásra, rosszabb minőségű alapanyagok felhasználására, szakmailag képzetlenebb dolgozók alkalmazására stb. Milyen legyen a vállalkozó? Legyen számlaképes, rendelkezzen referencia munkával, írásos ajánlatot adjon, amelyben garantálja annak az árnak a tartását, amelyben megegyeztek, illetve akivel képes együttműködni.

Negyedik pontunk sem kevésbé fontos, ami nem más, mint a költségek. A költségeket lehetőség szerint a kivitelezővel együtt beszéljük meg, mert ő tudja pontosan, hogy egyes felhasznált anyagokat hol lehet olcsóbban beszerezni, egyáltalán milyen minőségű, és fajtájú anyag beépítése szükséges, azok mennyiségét, a munkadíjat, stb. Amennyiben rendelkezünk a közösen kikalkulált költség ellenértékével, akkor el lehet kezdeni a munkát, bár ajánlatos kicsit túltervezni, hogy esetleges előre nem látható kiadások esetében ne álljon le a munka. Azt ne engedjük, hogy a vállalkozó hitelezze meg a kiadásokat, mert akkor gyakran sokkal többe kerül a kivitelezés végösszege

Ötödik pont, hogy miként állunk az elkezdett munkához. Itt arra gondolunk, hogy fogadjuk el azt a tényt, hogy egy felújítás nem kevés zajjal, porral, kosszal, felfordulással jár, amit lehetőség szerint viseljünk türelmesen. Minden munkafolyamatnak is meg van a maga ideje, amennyi alatt el lehet végezni, és ajánlott azt nem siettetni. Legyünk türelmesek, segítőkészek.

Hatodik és egyben utolsó pont, hogy legyünk jelen személyesen is a munkálatok folyamán, amelynek több haszna is van. Egyrészt buzdítóan hat a megbízó jelenléte a kivitelezőkre is, hiszen nekik is akkor lesz fontos ez a munka, illetve a munka szép elvégzése, ha a megbízónál is ezt tapasztalják. Másik előnye a jelenlétnek, hogy akkor az ellenőrzés miatt a kivitelező is jobban odafigyel a munka minőségére. Aztán nem elhanyagolható az a lehetőség sem, hogy a kivitelezőnek így gyakrabban van arra lehetősége, hogy kikérje a megbízó véleményét egy-egy munkafolyamat előtt, illetve utána, mert így elkerülhető, hogy az átadásnál derüljenek ki olyan dolgok, amelyek elkerülhetők lettek volna a megbízó rendszeres jelenléte esetén. Nem mindegy, hogy a kivitelezés előtt kiderül, hogy a megbízónak még sem tetszik, mondjuk egy szín, vagy egy anyag, mert akkor nem is kerül beépítésre, ezzel megakadályozva az anyagpazarlást, és a felesleges munkát.